Vyhledat v textu

Česky English
Drobečková navigace

Horácká galerie > Novinky > Koncert barokní a klasické hudby

Koncert barokní a klasické hudby



Datum konání:
15.2.2018

DSC_0007[1].JPGJohan Sebastian Bach je znám zejména jako autor velkých instrumentálních, či vokálně-instrumentálních děl. Mnozí z nás si při vyslovení jeho jména vzpomenou na Braniborské koncerty, Matoušovy pašije, nebo na některý z varhanních koncertů. Bach byl však i skladatelem koncertů pro sólové nástroje, polyfonních cyklů jako je například Umění fugy a v neposlední řadě byl autorem sonát.  Jenda z nich zahájí únorový koncert v novoměstském zámku. Bude to Sonáta C dur BWV 1033 pro flétnu a kytaru. Vznik této skladby je datován přibližně do roku 1731, tedy do doby Bachova působení v Lipsku, ale zda je autorem skladby skutečně Johan Sebastian, je sporné. Manuscript díla je totiž psán rukou jeho syna Carla Philippa Emanuela Bacha a místy odpovídá i jeho hudebnímu jazyku. Podstatné však zůstává, že se jedná o skladbu o čtyřech částech, z nichž nejzajímavější je poslední Menuet. Je napsána pro flétnu a basso continuo, které bude v tomto případě představovat kytara. Kromě výše zmíněné sonáty zazní na vystoupení i Bachovo Siciliano, Fantasie pro flétnu Georga Philippa Telemanna, Paganniho Sonata A dur a řada dalších kompozic barokní i klasicistní epochy. Na flétnu je zahraje absolventka JAMU, laureátka několika národních a mezinárodních soutěží Kristina Vaculová. Na kytaru ji doprovodí Libor Janeček, který je novoměstskému publiku znám ze závěrečného koncertu festivalu Moravský Múzokraj. Koncert proběhne 15. února 2018 v 17 hodin v Horácké galerii. Vstupné 100 Kč, pro studenty a seniory 75 Kč. Kapacita míst je omezena, tak neváhejte rezervovat vstupenky na pokladně Horácké galerie.

Těšíme se na vás

 

O umělcích

Kristina Vaculová  je absolventkou brněnské konzervatoře a HF JAMU, kde studovala ve třídách MgA Boženy  Růžičkové a  prof. Václava Kunta. Svá studia dále obohatila roční stáží na Hudební akademii Ference Liszta v Budapešti u prof. Zoltána Gyöngyössyho. Absolvovala mistrovské kurzy u Václava Kunta, Davida Formissana, Hansgeorga Schmeissera, Felixe Renngliho, Jánose Bálinta a workshopy např. u Carine Levine, Andráse Adorjána a Roberta Winna.

Je laureátkou několika národních a mezinárodních soutěží, např. získala 2. cenu v národní soutěži konzervatoří ČR 2000, 1. cenu v  mezinárodní soutěži Concertino Praga  2001, 1. cenu na mezinárodním festivalu Anglo Czechoslovak Trust v Londýně 2005 – kategorie dřevěných nástrojů, 1. cena v národní flétnové soutěži „ In bona Fidae“ v Hlučíně 2007, 2. cenu v mezinárodní flétnové soutěži Friedricha Kuhlau v německém Uelzenu  2009 (kategorie sóĺo flétna), a tamtéž obdržela 1. cenu v kategorii flétnových trií a kvartet v r. 2011. Sólově vystoupila na mezinárodním festivalu Moravský podzim a na mezinárodním festivalu Petera Dvorského.

Jako sólistka vystoupila s našimi předními orchestry, např. SOČR v Praze,  Filharmonie Brno, Moravská filharmonie Olomouc,  Filharmonie Bohuslava Martinů, Janáčkova filharmonie Ostrava, Komorní orchestr Bohuslava Martinů. Od ledna 2012 je členkou Filharmonie Brno.

Libor Janeček je absolventem brněnské konzervatoře.  V letech 1992 – 2008 účinkoval v koncertním duu INSTRUMENTAL TANDEM ( kytara - akordeon ) se zaměřením na argentinské tango Astora Piazzolly. V tomto obsazení pořídil řadu nahrávek pro Český rozhlas. V Českém rozhlase v Brně byly také nahrány 2 CD s hudbou Astora Piazzolly i dalších jihoamerických skladatelů ( Tango nuevo – debutové CD v roce 2000, Tango porteňo r. 2006 )

V současné době se věnuje sólové koncertní činnosti. Spolupracuje s Vítězslavem Drápalem a Kristinou Vaculovou ( komorní duo kytara-flétna ). Vystupuje také v souboru barokní a klasické hudby  TRIO BEL CANTO (kytara – flétna – soprán) na koncertech v České republice i v zahraničí. Jako sólista působí rovněž s komorními orchestry.

Repertoár Libora Janečka zahrnuje především skladby období baroka a klasicizmu, jihoamerickou a španělskou hudbu i hudbu českých skladatelů.

 

TZ -Koncert barokní a klasické hudby.doc